måndag 4 april 2011

Årets upplaga av Xtreme Running

Tjoho!! Stockholms gator är sopade! Det är det säkraste vårtecknet alla kategorier så nu får det vara slut på grå-trist-kallt-snö-gnället. Jag vill inte höra en enda klagan till om det. Har vi en deal?

Såg att Sundbybergs IK har lagt upp sin inbjudan till min favorittävling Xtreme Running i Ursvik. Eller tävling och tävling då rå, kanske inte så mycket för min del eftersom jag är så långsam, men de andra deltagarna är supersnabba och taggade. Själv tycker jag att arrangemanget är så genomsympatiskt att jag bara måste dit och springa.

Årets datum är: 19 april, 3 maj, 17 maj, 31 maj, 14 juni, 9 aug och 23 aug, med avslutande final den 7 sept. Starten sker flygande mellan 17 och 18.30, man kan alltså starta när som helst under den tiden. Banan mäter 15 km terräng. Ute i skogen finns två vätskekontroller. Loppet kostar 50 kr. Om allt stämmer springer jag i alla fall de två första datumen, sen får jag se hur jag gör.

Läs mer här om hur det gick förra året. Så här i backspegeln var det kanske inte så smart att starta den dagen. Men siktet var ju inställt, viljan var stark och vem klarar i det läget att lyssna på kroppens signaler? Inte gjorde jag det i alla fall. Nåt positiv kom det ur det i alla fall och det är att det i år bara kan gå bättre.

Inga kommentarer: