lördag 9 april 2011

Paris marathon - bonne chance!

Under några veckor i höstas lekte jag med tanken på att anmäla mig till Paris marathon. Jag var inne på deras sajt många gånger, funderade, kollade igen, läste på om bansträckningen, drömde om en start. Kollade med familjen att de ville åka med och hejja på mig. Via Blocket hittade jag en svensk som hyrde ut sin lägenhet i Paris och jag kontaktade honom för att höra om vi kunde hyra den i anslutning till loppet. Kollade flygpriset på Ryanair.

Lite bränd efter Stockholmsmaran tänkte jag att det skulle vara bättre att springa någon annan mara tidigare på våren och skippa Stockholm i år. På det viset skulle jag också kunna satsa hårdare på att göra en bra tid på Göteborgsvarvet och sen kunna ägna sista månaden innan Vätternrundan åt att cykla riktigt mycket istället för att trötta ut mig med en mara i slutet av maj.

När jag väl hade bestämt mig för att anmäla mig var loppet tråkigt nog fullbokat. Så nesligt.

8:45 imorgon bitti går startskottet för de 40000 som har anmält sig. Gissa om jag hade velat vara en av dem. Nu blir det andra varvet på Stockholm marathon för min del istället. 25 km Stockholms-sightseeing. Det blir bra det med.

Inga kommentarer: