onsdag 6 april 2011

Löparglädje

Ibland får man jobba lite extra med sig själv. Det sitter en liten kärringen-mot-strömmen-gumma därinne som inte vill springa, som inte vill byta om, utan som på enklaste vis vill teleportera sig hem från arbetsplatsen efter jobbet.

Rätt vad det var stod jag där med cykelkläderna i handen och tänkte ta den något enklare cyklingen hem istället för den inplanerade löpningen. Måndagens boxningspass kändes fortfarande i benen och gumman tyckte inte vi skulle fresta på dem mer, men tji fick hon, för som tur var ändrade jag mig och drog på mig löparkläderna istället.

Vilket löppass det blev! Starka ben, lagom tempo och en fulländad känsla. Kunde inte ha blivit bättre. Verkligen ett pass när löpning är som bäst.

Imorrn rullar "cirkus brorsan" vidare då det är dags för veckans gå/lufs-pass med bror min. Han säger att han legat i lite extra under veckan som gått och det ska bli kul att se vilka framsteg han gjort.

Inga kommentarer: