tisdag 26 april 2011

The end

Körde samma gamla filmrulle imorse igen...

Snacka om att de har fullt upp att göra där uppe på hjärnkontoret. Fast lite lagom mycket prestationsångest är alltid bra och fyller sitt syfte ur uppladdningssynpunkt. Det motsatta, att jag helt likgiltig skulle ställa mig på startlinjen hade varit tråkigt. Klart jag vill komma väl förberedd till Stockholm marathon och då menar jag inte bara väl förberedd ur träningssynpunkt utan också väl mentalt förberedd.

Den som vill se delar ur min morgonfilm kan titta in på den här länken där man får följa med ledarbilen runt banan.

Jag var ute i Kungsan på lunchen tidigare idag och där blommade körsbärsblommen som allra vackrast. Vilken skillnad mot hur det såg ut för bara några veckor sedan!

När jag tittar på bilderna ser jag att de faktiskt just exakt beskriver de motstridiga känslorna/tankarna jag har inombords när jag det gäller maran. Å ena sidan det glada, ljusa, vackra, framgångsrika och å andra sidan det svåra, tunga, gråa. Två sidor av samma mynt. Yin och yang om man så vill. Båda behövs, men från och med nu ska jag jobba mer med att tänka bra, positiva tankar och filmen ska äntligen få ett slut.

Det ska stå 3:59:56 på klockan när jag går i mål.

Och så levde de lyckliga i alla sina dagar.

THE END

Kungsan 26 april vs 1 april

Inga kommentarer: