torsdag 27 januari 2011

Tävlingskalender

Jag tittade så smått i min tävlingskalender för våren/försommaren och den ser just nu ut som följer:

19 feb - Löpbandslöpet
Millopp på löpband helt i egen regi. Måltid 50 minuter. Ghaaa!

20 mars - Två sjöar runt
Har en tid från förra året att försvara och några sega gubbar att hålla stången.

Xtreme Running i Ursvik tisdagkvällar i april/maj/juni
Förhoppningsvis kör Sundbybergs IK Xtreme-tävlingarna i år igen. 15 km terrängbana, bra träning med tävlingskänsla

21 maj - Göteborgsvarvet
I år alltså som hålldam åt brorsan, måltid ca 3:15. Synd att man har lagt varvet och maran så tätt inpå varandra utan möjlighet att satsa hårt i båda loppen. Dragkampen mellan Göteborg och Stockholm pågår tydligen alltjämt. Rätt tröttsamt i längden tycker jag nog, det hade varit roligare att se ett samarbete de stora loppen emellan.

28 maj - Stockholms marathon

The big issue, dagen dit alla mina tankar strävar och hela mitt träningsupplägg går ut på. Sub 4h den här gången? Det är frågan.

17 juni - Vätternrundan
Hoppsan den var otippad men jag fick blodad tand när jag cyklade landsväg några gånger i somras. Kan väl inte vara så svårt? 15 timmar i sadeln lär det nog minst bli.

Inga kommentarer: