söndag 9 januari 2011

Vardag i sikte!

Ryggen mår bättre. Att sätta mig ner och ställa mig upp funkar perfekt, likaså att gå rakt fram. Cykla motionscykel funkar också, däremot gör det ont när jag böjer överkroppen i sidled, så det tar nog några dagar till innan jag är helt återställd.

Det börjar bli dags att dra igång vardagslivet igen. Jobb och skola startar imorgon. Det kan inte vara lätt att vara lärare de här första dagarna efter lovet. De borde få tapperhetsmedalj. Tänk bara första lektionen imorgon. Kan inte gå bra. Ungarna har helt vänt upp och ner på dygnet och svarar knappt på tilltal förrän framåt femsnåret på kvällen.

När jag tänker efter kanske det inte är så lätt att vara chef heller de här dagarna. Något överviktiga återvänder medarbetarna efter ledigheten, med tankarna på annat håll, ägnandes de första dagarna åt att rensa mailen, snacka semester med kollegorna, komma sent och gå tidigt för att bevara ledighetskänslan. Och så behöver de mer ledigt eftersom dagis stänger på grund av planeringsdag. Känns det igen?

Själv har jag försökt förbereda mig så gott som möjligt. Jag har strykit kläder, fixat lunchlådan och lagt fram åkremsan. Funderade ett tag på om jag skulle cykla till jobbet imorgon, men just det här underlaget som råder nu, då det slaskat på dagen och sen fryser till på kvällen, är det absolut sämsta att köra i, med störst risk att cykla omkull och det vore ju idiotiskt att utsätta mig för det nu. Det får alltså bli kommunalt till jobbet imorrn. En tuff start.

Samtidigt blir det bra att komma in i rutinerna igen och framförallt att få komma igång med boxningen igen. Har ju inte boxats regelbundet på hela hösten, men nu så, nu finns inget som hindrar (förutom ryggen då, men den är ju snart ok igen). Go girl!

Hej vardag, vi ses imorgon!

Veckans träning v 1
Skidåkning = 2,5 timmar
Motionscykel = 1 timme
Löpning = 1 mil

Totalt 4,5 timmar

Inga kommentarer: