söndag 16 januari 2011

Korrigering delmål 1

Som nykläckt diplomerad projektledare har jag förstått vidden av det här med målsättning. Det är projektledarens absoluta uppdrag att leda projektet i mål, inget annat är viktigare. Mycket oförusett kan hända på vägen och ibland är det till och med så illa att det inte finns en chans att uppnå målet. Då får man se över målet på nytt och korrigera vägen dit.

Som projektledare över min egen marathonsatsning måste jag nu korrigera ett av delmålen. Det som handlar om att springa en mil på löpband på 50 minuter. Som jag gnällde i ett tidigare inlägg går det aldrig att fixa det till nu på lördag. Det här delmålet känns definitivt viktigt och det vore förödande för egot att försöka mig på det nu när ryggen har knölat och jag inte kunnat träna som jag velat. Nytt datum för denna utmaning blir istället den 19 februari.

mina vänner blir det pukor och trumpeter på gymmet och jag tar med mig min ständiga hejjaklack (mamma och brorsan) som med rop och vuzuelor får hjälpa mig nå målet. Det finns plats för fler på löpbanden brevid, eller såklart på ditt eget gym, om du också känner för att ge ditt gamla löpbandsrekord en match. Hör av dig till mig om du hänger på så kan vi göra nåt skoj av det hela.

Veckans träning v 2
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Motionscykel = 2 timme
Dans = 1 timme

Totalt 5 timmars träning

Min absoluta favoritbild, tagen på locket av vår brevlåda en morgon. Följ den lilla snigelns mödosamma väg och försök lista ut vart han är på väg.

Inga kommentarer: