onsdag 1 september 2010

Off to Edinburgh

Imorrn bär det av till Scotland och Edinburgh. Hela jobbet ska på kick-off i dagarna tre och jag har aldrig varit där tidigare vilket gör det lite extra spännande. Pinsamt nog får jag erkänna att jag har tagit efter min svärmor när det gäller att packa och gör det, liksom hon, många dagar innan det är dags att fara. Det har faktiskt bara fördelar eftersom man får en chans att tvätta sånt som inte är rent och som man inte kan vara utan eller komplettera med nåt inköp. Dessutom blir kvällen innan man ska resa mycket lugnare, det finns tid för att verkligen komma på reshumör.

Vilka kläder jag skulle packa ner var inte så svårt att bestämma den här gången, däremot har jag velat fram och tillbaka huruvida träningskläder och joggingdojjor ska få följa med eller ej. Här finns två scenarier tycker jag.

1. Präktigt
Jag packar ner mina joggingsaker och sippar mineralvatten genom middagarna, lägger mig tidigt och tar mig minst en, kanske två joggingrundor vid 7-snåret på fredag och/eller lördag morgon. I programmet finns också en lucka fredag eftermiddag som kan utnyttjas. Tobias har kollat ut en lagom stor park att springa i så vi kan ha sällskap.

2. Opräktigt
Jag struntar i joggingsakerna och dricker vin närhelst det är möjligt. Stannar uppe sent om natten och partajar med mina roliga jobbarkompisar. Är rejält trött och tung i huvet åtminstone en dag. Jag shoppar kiltar till alla killarna i familjen för hela matpengen.

Hmmm, vad ska jag välja?

Inga kommentarer: