måndag 27 september 2010

Måndagskuriosa

Hm, kroppen ropar efter mandelbiskvier. Kunde tycka att den skulle vilja ha ordentligt med kött, potatis, pasta, grönsaker, men nej - det verkar vara biskvier som ska bygga denna kropp.

Kroppen är annars fantastisk på att tala om vad den behöver och jag brukar försöka lyssna på vad den har att säga. För någon vecka sen ville jag tydligen ha cole-slow, vad det nu finns för mirakelämnen i morötter och vitkål, men gott var det då. Fast inte nu längre. De där begären brukar gå över lika snabbt som de kommer. Tur är väl det.

Apropå gårdagens inlägg om att jag måste bli bättre på att träna styrka så testade jag idag ett nytt pass på gymmet. Challenge kallade man det och det var en sorts cirkelträning med 8 stationer med rygg-, arm- och magövningar varvade med pulshöjare som t ex "idioten". Första varvet körde vi 40 sek vid varje station, nästa varv 30 sek, sen blev det 20 sek med några upphopp mellan varje station, osv. Sammanlagt körde 7 varv.

Faktum var att jag nästan lyckades hänga med genom hela passet. Veknade lite på idioten de sista två varven och klarade inte riktigt plankanövningen när den ändrades från att stå i plankan till att stå i plankan och växelvis först dra upp det ena knät och sedan det andra knät mot höften. Den övningen sög fett. Annars var det riktigt inspirerande och jag kan bara konstatera att jag är gjord för att träna styrka i grupp, på gym, med hög musik. I´ll be back.

Inga kommentarer: