söndag 19 september 2010

Återhämtning

Veckan har gått i återhämtningens tecken. Halvmaran frestade på en del, även om efterdyningarna blev betydligt lindrigare jämfört med tidigare år. Som tur var fick jag bara en lättare träningsvärk i låren, men har istället kännt mig som en betongkloss med tyngdpunkten i fötterna hela veckan och har inte orkat göra så mycket mer än att ligga i soffan framför TVn på kvällarna. Kroppen har varit i obalans när det gäller enerigtillförseln också och jag har gått och varit hungrig mest hela tiden.

Men idag kändes det som det vände. Jag stack iväg till Ursvik och sprang en mil på eftermiddagen och det funkade bra. Under rundan la jag upp träningstaktiken inför Åland marathon och från och med nu handlar det om att få igång löpningen ordentligt, samtidigt som det gäller att inte bli skadad. Jag punktade upp några ska´n där medan jag sprang.

  • Jag ska springa minst 3 gånger i veckan
  • Jag ska ut på ett långt långpass ungefär var tionde dag
  • Jag ska köra ett pass på motionscykeln varje vecka
  • Jag ska hinna med någon form av styrke/smidighetspass varje vecka
  • Jag ska se över mitt matintag och prioritera att äta fisk och grönsaker

Låter strängt, men jag är ju nästan där redan, så det handlar mer om att ställa in fokus. Ser fram emot det.

Veckans träning v 37
Cykel 2x2 mil= 4 mil
Löpning = 1 mil

Träningstid 3 timmar


Svamppromenad gör gott för trötta löparkroppar

Inga kommentarer: