torsdag 9 september 2010

FAQ Stockholm Halvmarathon

Hur känns det nu då?
- Toppen! Jag är laddad till tusen.

Några skador?
- Pytteliten känning fortfarande i högervaden. Hälseneinflammationen i vänsterhälen gav mirakulöst med sig i början av veckan. Hoppas den inte slås upp igen.

När startar du?
- 16.10

Vilken tid siktar du mot?
- Jag skulle bli otroligt glad om jag sprang fortare än 1:54:01 som är mitt personbästa. Men definitivt under 2 timmar.

Hur ska du klä dig?
- Någon sa att det kommer regna. Jag gillar inte att frysa så det blir långbent och linne under min nyinköpta turkosa tröja. Ev en liten halsduk om det blåser. Keps om det regnar.

Hur laddar du?
- Jag hoppas på god nattsömn natten mot lördag. Det blir en soft lördagförmiddag och så en räkmacka till lunch som alltid vid lopp. Tänkte vara på plats omkring kl 3 för att ha gott om tid att komma i stämning. Ordentlig uppvärmning och precis innan start tuggar jag i mig ett äpple. Då får jag i mig vätska som utsöndras lite lagom fort den första halvtimmen

Hur lägger du upp loppet?
- Har ingen direkt plan, förutom att inte sinka mig för mycket vid vätskestationerna. Känner mig säker på sträckan, men osäker på hur fort jag orkar springa. Vi får se. Det blir nog rätt så jämnsnabbt hela loppet igenom.

Blir det någon direktsändning?
- Japp, jag ska försöka med det. Jag live-streamar här på bloggen på lördag.

Lycka till!
- Tack för det!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Kul att du live-streamar loppet. Lycka till!

Pier to pier sa...

Tack Åsa!