torsdag 23 september 2010

Minustid

För tillfället önskar jag att dygnet hade några fler timmar eftersom de som finns inte räcker till. Men tid för träning har jag i alla fall tagit mig den här veckan.

I måndags satte jag mig på motionscykeln och trampade i en timme. Jag har sagt det förr, men säger igen: - Shit, vad svettig man blir av den träningen! Det måste ju bara vara den ultimata konditionsträningen. Full koncentration, tufft tempo men noll risk för belastningsskador. Jag gillar!

Igår snörde jag på mig löpardojjorna och sprang hem från jobbet. Det var ett alldeles underbart väder, men jag kände mig inte riktigt iform trots allt. Benen var sega och det kändes som jag höll på i en evighet innan jag kom hem. Hade egentligen funderingar på att springa ett långpass, men gav upp tankarna redan strax efter start.

Istället planerar jag för långpass till på lördag, då jag tänkte försöka mig på att springa ut till Ekerö och upp till toppen på skidbacken där. Om det går riktigt bra springer jag hem också vilket blir ungefär 3 mil. Om det går dåligt tar jag bussen hem istället.

Apropå det, så blev jag upphämtad av familjen efter löprundan i söndags och fick uppleva hur otroligt illa det kan lukta om svettiga träningskläder när man sitter instängd i en liten bil. Vi klarade inte köra längre än 2-3 minuter innan vi blev tvungna att veva ner alla fönsterrutor. Jag lovar därför att ta med mig ombyte på lördag så att inte mina eventuella medresenärer på bussen kommer svimma innan vi når Brommaplan. Det hade väl annars blivit fin-fina rubriker i kvällstidningen.

Kvinna spred pest omkring sig
23 svimmade

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag tror du är för nära folk som tänker på rubriker, artiklar etc om dagarna.... (-: