söndag 26 september 2010

Mot 100

Om jag stod på 10 på en 100-gradig "fit"-skala i början av augusti, har jag nog klättrat upp till 35-40 nu. Det är en bit kvar till 60 där jag låg i april innan högervaden sa upp sig. Konditionen och psyket bättras på allt eftersom veckorna går men styrkan bara måste jag göra något åt.

Den här veckan var den första av fyra, då jag tänkte satsa lite extra tid på träning för att ha en chans att komma igenom Åland marathon. Jag försöker att inte stressa upp mig för mycket över att jag inte riktigt gjort alla träningsmoment som jag hade på min ska-lista från förra söndagen. Det saknas ett styrke/smidighetspass och en sådär 16 km löpning. I gengäld blev det två motionscyklingspass istället för ett. Jag får komma igen med ny energi och se vad vecka 39 har att bjuda på.

Veckans träning v 38
Cykel 2x2 mil= 4 mil
Löpning = 2,5 mil
Motionscykel = 2 timmar

Träningstid 7 timmar

V 39 vad har du i kikarn?

Inga kommentarer: