söndag 20 juni 2010

Igångsättningsprocess

Två veckor nu, sedan Stockholm marathon och jag har inte kommit igång med träningen på allvar igen sedan dess. Ingen ko på isen direkt, men jag har en ovan känsla av motstånd i kroppen till hårdare fysisk ansträngning än cykling. Kroppen är seg och löpningen i onsdags gick som bekant kasst.

Imorgon tänkte jag försöka komma in i min gamla vanliga träningsrutin igen och få till en vecko-cocktail med 3 delar transportcykling, en del boxning och en skvätt motioncykling. Det hela lätt omrört med några droppar dans. Kanske, kanske att det blir nåt löppass till helgen.

Helgen förresten, då är det plötsligt midsommar. Kan någon tala om för mig vart tiden tog vägen? Nyss cyklade jag i snöglopp och längtade till sommar. Nu när den är här, tror jag att det fortfarande är maj. Dags att vakna upp och ta vara på de ljusa, underbara kvällarna.

Veckans träning v 24
Cykel 3x2 mil = 6 mil
Löpning 1,5 mil= 1,5 timme

Träningstid 4,5 timmar

Inga kommentarer: