fredag 11 juni 2010

Goddag, goddag

I veckan mötte jag, på väg till jobbet, damen med papegojan. Jag har sett henne då och då under åren och har alltid blivit lika glad av att se henne komma cyklandes med sin papegoja på en gren i cykelkorgen.

I tisdags tog jag mod till mig att stoppa henne och fråga om jag fick ta ett kort. Vi pratade en stund och det visade sig att damen ibland simmar i Huvudstabadet och därför möter jag henne när hon är på väg hem mot Sumpan. Pärlan är med i vått och torrt och sitter brevid poolen och kollar när hon simmar.

Hon tipsade också om en tamfågelträff i Haga imorgon, så om du vill se papegojor, kakaduor och andra såna fåglar, ta dig till Fjärilshuset mellan 11-16. Läs mer här.

Pärlan och jag. Kompisar in peace.

1 kommentar:

Annika S sa...

Härligt! Nu fick jag också se pippin!