söndag 13 juni 2010

En gång är ingen gång

OK, nu har det gått en vecka och jag kommer nu avhandla mina intryck om Stockholm Marathon för sista gången.

Jag har en bild som stannat kvar på näthinnan från loppet och det är de avslitna farthållarbanden som låg här och var utmed banan. Med hjälp av farthållarbandet med förskrivna km-tider som man fäster runt handleden (som ett åkband på Grönan typ) kan löparen hålla koll på tiden och om man lyckas springa enligt tiderna på farthållarbandet kommer man i mål på den tid man siktat på. De där banden låg som sagt här och var på marken, avslitna av förmodligen besvikna löpare, särskilt från tre mil och framåt. Många var vi som inte nådde vår måltid.

Jag har inte velat fatta något beslut om hur jag ska gå vidare men känner mer och mer att en gång är ingen gång. Jag måste prova en gång till. Har dock inte riktigt bestämt var och när nästa mara blir av.

Däremot har jag anmält mig till Stockholm Halvmarathon den 11 september. 90 långa dagar kvar att säkerställa formen. Då ska det bli åka av. Under 1:50 skulle smaka mumma. Dessutom har jag anmält mig och brorsan till Göteborgsvarvet nästa år.

Jag har också fått frågan om jag ska fortsätta blogga nu när loppet är gjort och har funderat lite hit och dit men eftersom jag i alla fall har två fans (Björn och Marie-Louise with love) fortsätter jag tills jag når 3:59:56 på marathon. Det kan komma att ta sin tid:-)

Veckan har annars gått i återhämtningens tecken. Har bara cyklat till och från jobbet två gånger, ingen löptur än, men igår var jag ute och red för första gången i mitt liv, i flera timmar dessutom och en rapport därifrån kommer imorgon.

Veckans träning v 23
Cykel 2x2 mil = 4 mil

Träningstid 2 timmar

Inga kommentarer: