lördag 6 november 2010

Underbara lördag

Jag älskar lördagar. De är en sådan kontrast mot vardagarna och lämnar utrymme för den egna viljan på ett sätt som ingen annan dag i veckan klarar av. Särskilt gillar jag tiden mellan kl ett och fyra på eftermiddagen, då jag ägnar mig åt något/några av följande alternativ:

1. Sova tupplur - alltsedan jag jobbade skift för superlänge sen älskar jag att sova middag
2. Fika finfika - köpebullar är också gott
3. Surfa - jag har helt ändrat mina läsvanor och läser numera bara sånt jag hittar på nätet. En bok var längesen sist.
4. Titta på rom-com - lördageftermiddagar med en härligt romantisk komedi är verkligen höjden av lycka
5. Lyssna på Tracks - Kaj Kindvall, han är one of a kind och har funnits där sedan ungdomen. Någon får ta och göra en dokumentär om honom nu när han har valt att sluta sända Tracks.

Mer än såhär behöver jag inte göra för att må riktigt bra en lördageftermiddag.

Inga kommentarer: