söndag 24 mars 2013

Träningsvärksfas - check

Veckan har gått i träningsvärkens tecken. Kom som ett brev på posten efter loppet i söndags. Men det känns rätt bra faktiskt. Känns som jag är på gång liksom.

Sträckningen i baklåret har jag vårdat ömt. Den har fått mycket värme och kärlek. Värme i form av såna där små handvärmare av modell engång som man kan ha i t ex skidbacken. De är toppen att klistra på på ömma ställen och väl på plats utsöndras värmen under flera timmar Jag köpte på mig ett gäng förra våren när de reades ut för bara fem kr st och den här veckan har de fått jobba hårt. Men sträckningen har inte bara fått kärlek utan också några hårda knådningar och faktum är att den inte känns av längre.

Löpningen fick anstå till torsdag morgon. Hade lite hoppats på att slippa springa med ice-bugs mer i år, men icke, snön kom tillbaka och ice-bugsen åkte på igen. Fick till några fartökningar på morgonpasset vilket gav mannamod och hopp om utveckling och förbättring, medan löpningen hem gick i ett betydligt beskedligare tempo.Och det var allt löpträning det blev den här veckan.

Nästa vecka funderar jag på att göra till en träningsläger-vecka med minst två timmars träning per dag. Påskledigheten är ju som klippt och skuren för det och lite mer träningsvärk vill jag ha innan den här fasen planar ut.

Inga kommentarer: