torsdag 10 februari 2011

Träningsläger en helt vanlig dag

Min 3-timmars träningsdag har just börjat och första passet är genomfört. Cykling 30 minuter. Lite lagom bitande kallt i kinderna, ovanligt ljust för att vara vid 8-snåret. Vardagslyx att ha köpt ny goddoftande duschcreme och så en liten värmande latte innan jobbet drar igång på allvar. Morgonen började bra helt enkelt.

Morgonstund har guld i mund


















Pass nr två genomfört.

50 minuters intervall-liknande löpning på löpband. Hem till gården på TV-skärmen. Nickelback, Petter, Alicia Keyes, Robbie Williams, Robyn, George Michael, Earth Wind and Fire och Seal i lurarna. Äpple i magen och faktiskt också en påse Nutrilett för att kunna bemöta gnällspiken i hjärnan, hon som säger att jag inte orkar för att jag är hungrig. Och så en knallorange snabb tröja gjorde att det gick ännu bättre än förra gången. Idag kom jag 9590 meter på 50 minuter.

Nu kör jag eftersvettning i kvadrat här på kontoret, försöker se oberörd ut och fyller på depåerna med svingod gulaschsoppa och mackor, the och kaffe. Tittar ut och noterar att det börja snöa rätt rejält. Eftermiddagen behöver inte gå så himla fort tycker jag. Det känns som att hemfärden kommer bli ett äventyr.


Same, same but different

















Mission complete.
Landskapet var ett annat än i morse när jag styrde kosan hemöver. Knappt en decimeter snö gjorde vägen något slirigare och det blev bra träning för de inre magmusklerna. Det tog nästan 45 minuter att komma hem. Men det är riktigt kul att cykla när det är sån här väderlek. Hela stan vadderas och tystnar och jag har sagt det förr, det blir väldigt likt skidåkning.

Väl hemma bytte jag snabbt om, förberedde käket till killarna, sen fick de ta vid och jag hoppade upp på motioncykeln. Jag kände mig inte särskilt mör, men motivationen var inte på topp och jag lät mig trampa de 45 minuterna som återstod av träningsdagen i lite lugn takt, runt 60-65 kadens istället för 75-80 som jag ligger på i vanliga fall.

Bra jobbat tjejen! Nu blir det vila några dagar. Tror jag.

Inga kommentarer: