söndag 20 februari 2011

Ny kompis

Haha, idag slog jag på stort och köpte mig en racer. Vilken skönhet!

Jag och maken är varandras motsatser när det handlar om att köpa lite dyrare grejer. Han skaffar sig alltid först ett gediget beslutsunderlag, läser på på nätet, förhör kompisar, jämför olika modeller och priser. Därefter tar han sig en runda till ett par, tre affärer. Kollar, känner, klämmer, förhör personalen, samlar ännu mer fakta. Handlar dock inget än utan åker hem igen och läser på ytterligare för att verkligen räta ut alla frågetecken. Sen går det oftast en tid och all information tröskas om och om igen i hans huvud. Sen brukar det bli en runda till bland affärerna och till slut slår han till. Det är sällan han blir missnöjd med något av sina inköp.

Jag däremot går mer på behov och känsla. Som med racern t ex. Jag behöver en cykel att cykla Vätternrundan på, jag går till cykelaffären och kollar. Ser en som har många växlar, bra pris och som dessutom är snygg. Funderar en vecka. Går tillbaka till affären, provcyklar några varv i lokalen, cykeln känns absolut 100% rätt, jag prutar något och slår sen till. Svårare än så gör jag det inte för mig. Ibland blir det inte bra, men ofta blir det ändå tillräckligt bra.

Så nu har jag en superfin cykel av märket Fuji ståendes frustandes i trainern här hemma och vi undrar båda två - när kommer våren?

Träning v 7
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Löpning = 9,5 km

Totalt ca 3 timmars träning

Först semla - sen cykla

Inga kommentarer: