söndag 13 februari 2011

Bowlingmästarinna

Igår var det tjejträff för hela slanten. Fem ex-arbetskompisar träffades på stan och åt lunch, tjattrade och hann inte med museibesöket som det var tänkt. Hamnade på sportbar istället och fyllde på innanför västen innan det var dags för det stora bowlingslaget.

När det kommer till bowling - då blir det allvar. Fan ta den som spöar mig. Och de här brudarna tänkte tydligen likadant. Vi har aldrig bowlat mot varandra tidigare så jag visste inte alls vad jag hade att vänta. I vanliga fall brukar jag faktiskt vara bäst (jag vet, det låter inte bra att skryta på det här viset, men jag är faktiskt som gjord för att spela bowling) men igår var det tufft. Jeezzus, tjejerna la verkligen manken till och det var tur för mig att den ena var så seg i starten och kom igång med strajkarna först i sista serien, och att den andra som ångade på som tusan i första serien helt kroknade på slutet. Total segrare blev såklart moi. Segerns sötma - I love it!

Ja, jädrar anåda. Bowling är så mycket känsla. Det är de små rörelsernas spel, nån centimeter för högt eller lågt, för långt till höger eller till vänster och man hamnar i rännan. Klotets tyngd är av yttersta vikt, koncentrationen innan slaget och dragningen till den främsta käglan, rytmen och stegen i ansatsen - det finns så mycket som kan gå fel - eller bli rätt. Störst är känslan när man får till en strike, allt stämmer och det känns på en gång när klotet lämnar handen och man tänker "yes - nu sitter det". Efteråt tänker man "vad lätt det var". Men det är verkligen inte lätt utan det kan dröja evigheter innan nästa strike går in. Särskilt om man bara spelar bowling 1-2 gånger per år.

Annars har träningveckan mest bestått av vilodagar. I torsdags körde jag ju mastodont-träningen och nu sitter jag som bäst och inväntar effekten som jag hoppas ska infinna frampå lördag då det är dags för Löpbandslöpet.

Veckans träning v 6
Cykel 3x2 mil=6 mil
Boxning = 1 timmer
Löpning löpband = 1 timme
Motionscykel = 45 minuter

Totalt ca 6 timmars träning

PS Om du inte har sett filmen Kingpin - gör det!!

Inga kommentarer: