tisdag 8 februari 2011

Mot toppen!

Det börjar bli dags att formtoppa sig. Synd bara att jag inte har någon direkt kunskap kring hur man gör. Har ju liksom inte tänkt på att springa snabbt tidigare utan har haft distansen för ögonen och då har det räckt långt att trappa ner lite på träningen och äta och sova gott den sista veckan innan lopp.

Men nu ska det ju bli andra bullar av. En mil på 50 minuter. Blodsmak i munnen och ut-och-invända lungor.

Av misstag märkte jag härförleden att jag piggnade till rejält ca 10 dagar efter en riktigt tuff träningsdag. Därför tänkte jag få till tre timmars träning på torsdag och ser en timmes utomhuscykling, en timmes inomhuslöpband och en timmes motionscykling framför mig.
Därefter får det nog bli lite lugnare på träningsfronten fram till den 19 februari då det stora Löpbandslöpet går av stapeln.

Inga kommentarer: