söndag 20 november 2011

Varför göra idag det man kan göra imorgon?

Träningsveckan har gått i ett "gör-det-imorgon"-tecken.

Redan förra lördagen hade jag föresatt mig att sticka ut på en runda, men så efter allt bestyr med handling och annat tyckte jag det var mysigare att sitta inne och fika och tänkte att jag skulle ta det på söndagen istället.

Och på söndagen åkte vi en sväng till Ikea och köpte badrumsskåp och fixade med det hela eftermiddagen så jag tänkte att jag skulle boxas på måndag kväll istället.

Och på måndagkvällen var jag så himla trött så jag tänkte jag att jag skulle springa från jobbet på tisdagen istället.

Och när tisdagen kom kände jag inte alls för att sticka ut och springa utan tänkte att jag skulle göra det på vägen hem från jobbet på onsdagen istället.

Men på onsdagen gick jag och dansade. Ville inte alls ta mig ut i mörkret på kvällen. Tänkte att jag skulle ta den där springturen på torsdag morgon istället.

Men på torsdagmorgonen fick jag bilskjuts till jobbet vilket kändes hur lyxigt som helst. Sen var det galamiddag på kvällen och ingen chans i världen att jag ville byta det mot 10 000 meters spring.

Och på fredagen, alltså på fredagen då var det så kallt! Minusgrader och burr.

Men så igår, äntligen, bröts den onda cirkeln och jag kom iväg på en 14 km lång runda i vackert, lagomtempererat väder. Sprang bort förbi flygplatsen, vände ner mot golfbanan, förbi Lillsjön, genom Traneberg, upp på Tranebergsbron och stannade till och köpte dricka på Konsum i Kristineberg. Irrade igenom nybygget vid Kungsholms strand och tog sen promenadvägen längs vattnet från Pampas till Bällsta bro och vidare hem. Kändes verkligen kanonbra att ha kommit ut i löparsvängen igen och planerade för ett milpass i Ursvik idag på eftermiddagen.

Men när klockan slog tre idag och jag fortfarande inte tagit mig ut tänkte jag att jag tar det nästa söndag istället.

Inga kommentarer: