fredag 25 november 2011

Jag har en plan

Efter några veckor i limbo börjar det bli dags att sätta upp nya mål att jobba mot. Jag funkar bättre så. Det här planlösa tränandet tenderar att bli lite väl konturlöst, även om det har passat bra så här efter marathonurladdningen.

Mål 1 blir Löpbandslöpet*
Den 11 februari kör jag min egenutvecklade tävling mot mig själv, en mil på löpbandet. Måltid 48 minuter. Läs här hur det gick förra gången.

Mål 2 blir förhoppningsvis Krakow marathon
22 april. Inget är bokat och klart än, men jag jobbar på det.

Jag har också ett litet embryo till mål som ligger och puttrar och det är att köra Vasaloppet. Om snön kommer och det blir bra skidföre kan jag tänka mig att klämma in Öppet spår. Om jag får tag på en startplats vill säga.

Oj, vad hände - motivationen slog genast i taket. Jag måste ut och springa. Vi hörs!


*Löpbandslöpet funkar ungefär som att ta Simborgarmärket, fast på löpband istället och med tidtagning som en ingrediens. Alla kan hänga på och det går till så här:


  • Välj en lämplig sträcka, t ex 2, 5 eller 10 km

  • Spring sträckan en eller två gånger så du har en tid att utgå från

  • Sätt upp ett datum när du vill köra Löpbandslöpet, ca 10 v framåt

  • Sätt upp en måltid för distansen

  • Träna, träna, träna

  • Kör Löpbandslöpet det datum du bestämt dig för

  • Ta med din hejjaklack så du får ordentligt med stöd
Är du på?

Inga kommentarer: