fredag 21 oktober 2011

Inspirationsmorgon

Det börjar kylna på. Jag har uppgraderat cykel-utstyrseln och lagt till ett lager; långkallingar, linne, handskar, mössa och reflexväst. Eftersom det var frost på sadeln imorse, letade jag också fram sadelmuffen. Den kan man inte vara utan på vintern. Vinterdäcken får vänta ett tag till, även om det var halt på några ställen. De är så jobbiga att cykla med när det är barmark.

Vi hade fint besök på frukostseminariet på jobbet i morse. Vasaloppets VD Jonas Bauer höll ett föredrag om hur man har lyckats bibehålla varumärkets trovärdighet, trots att man har expanderat med olika typer av lopp inom Vasaloppets regi. Förutom skidåkning finns ju nu också Vasan för cyklister, stavgångare och löpare. Ett riktigt intressant seminarium var det.

Riktigt intressant för en psykolog kanske, var också min reaktion på filmen som visades från cykel-Vasan. Hela jag skrek: vill också!! Spelade ingen roll att personen man fick följa blev lerig i hela ansiktet och slängde sig på backen efter målgång och ojjade sig. Det där skulle jag vilja göra nån gång. Inte till nästa år dock för det finns inga platser kvar. De 8000 platserna såldes slut på 48 timmar.

Inte endast tomten är vaken

Inga kommentarer: