lördag 29 oktober 2011

FAQ Åland marathon 2011

Hur känns det?
Bra. Jättebra. Superkanonbra.

Wow, du verkar laddad?
Mmm. Eller tvärtom. Sanningen är väl att det inte känns så mycket, rätt så främmande faktiskt att vi redan är framme vid slutet av oktober. Tror jag missade några veckor där.
Men det är rätt så spännande. Har glömt hur det är att springa mara, så just för tillfället känns allt positivt. Lite spänd. Nyfiken på hur det ska gå. Det kommer gå bra såklart.

Några skador?
Nej. Och jag har inte varit förkyld heller (peppar, peppar) som så många andra i min närhet. Nä, allt känns faktiskt bra.

Hur lägger du upp loppet?
Starten går ju rätt så tidigt, redan vid halv-9 på söndagmorgon. Tur jag är morgonpigg. Tänker bara rulla på så långt det håller. Vi springer en halvmara ut till en vändpunkt och så tillbaka samma väg igen. På hemvägen lär det vara motvind, 11 sekundmeter står det på klart.se. Förra året hade vi en svag, nedkylande, blöt motvind på hemvägen, men på söndag blir det nog inte lika kallt och blött. Bara blåsigt. Får säga som Nalle Puh när han går runt till sina kompisar en stormig dag: "trevlig blåsdag".

Klädsel?
Jag springer i gamla beprövade skor, strumpor och övriga kläder. De senaste passen har jag haft en för varm jacka på mig som jag stört mig på. Det blir lager på lager och en tunn jacka överst.

Något mer?
Ja, jag tänker packa hela fickorna fulla av gel (en mycket sötsliskig sörja i små, små förpackningar). De är mina nya kompisar.

Och vad siktar du på för mål?
Hmm. Om du bara visste hur gärna jag skulle vilja komma under 4 timmar, men det känns fullständigt orimligt. Slår jag personligt rekord blir jag mer än nöjd, dvs 4:26:29, fast ännu gladare blir jag om jag lyckas med 4:15.

Lycka till!
Tack!!

Inga kommentarer: