måndag 24 oktober 2011

I fjärde timmen

Till och från under de senaste dagarna har jag börjat den mentala uppladdningen inför söndagens mara.

Att ta sig till Mariehamn blir inga problem, inte heller att hämta nummerlappen, checka in på hotellet, slappa, lägga fram springkläderna. Förvirringen kring sommar vs vintertid resp svensk vs finsk tid kan bli total, men det jag kommer lägga all energi på från och med nu är den fjärde timmen.

Den då benen, fötterna, höfterna börjar protestera efter tre sprungna mil. 12 km kvar, förmodligen i rätt stark motvind. Inte börja gå nu. Fyll på med energi, vrid upp volymen i lurarna, fortsätt checka av kilometer efter kilometer. Men känn ingen stress, nu är jag mitt i det jag tränat för så länge. Inte slänga iväg den upplevelsen och börja längta efter att det hela ska vara över. Nej - fram med allt det positiva och lev drömmen.

Inga kommentarer: