tisdag 6 september 2011

Trögstartat

Usch vilken dålig blogg-uppdateringsrutin jag har lagt mig till med. Det är nästan oförskämt mot dig som läser bloggen och jag ber om ursäkt för den glesa närvaron.

I ett försök att hitta inspiration till ett inlägg fastnade jag igår kväll i mina egna tidigare inlägg. Satt i soffan och läste igenom hela årets skörd. Det var rätt roande och många gånger förvånades jag över hur tydligt vissa saker trädde fram. Det är attans så bra att föra bok över träningen på det här viset. Allt om den annalkande stelheten i baklåret stod där, jag kunde följa formtoppningen till Löpbandslöpet, uppladdningen inför maran osv, osv. Det är bara att läsa och lära. Sicken skatt att ösa ur för att åstadkomma förbättringar.

Jag har också lagt mig till med en dålig träningsrutin. Den senaste veckan har jag slarvat med både intervaller och långpass och det gör mig lite nervös inför nästa helgs halvmara. Men imorrn vänder det, då får det vara slut på bortförklaringarna och det är dags att samla ihop kroppsdelarna igen.

Om du själv har svårt att komma igång med träningen efter sommaren vill jag rekommendera Maries inlägg (klicka här) om hur hon gick från att vara en soffpotatis till att bli en hurtbulle. Läs det inlägget sålänge så är jag snart tillbaka.

Inga kommentarer: