fredag 30 september 2011

I återhämtningens tecken

Veckan har rullat på och när det gäller träning, så har jag mest inte tränat - bara vilat. Återhämtningen efter Lidingöloppet gick annars rätt så fort, redan i onsdags var träningsvärken över och tja, det var det enda jag drog på mig. Inga ömma tår, inga onda knän. Främst märks loppet av eftersom det är så väldigt jobbigt att gå uppför trappor. Väl uppe känns det som att jag sprungit värsta intervallen, har mjölksyra i låren och snabb andhämtning, söker febrilt efter en stol att sätta mig på. Därför vilar jag från löpningen nån dag till.

Vilket väder vi har haft de senaste dagarna! Igår var ju en helt magisk kväll. Det kändes som att vara vid Medelhavet, varmt, lite fuktigt och ett speciellt sken över husen när solen var på väg ner. Istället för att gå direkt hem efter jobbet lekte jag kulturell och gick på Fotografiska för att se utställningen med Robert Mapplethorpes fotografier.

Det är alltid kul att gå på sånt och oavsett vad man tycker om det som visas, så är det allmänbildande och ger en nåt att tänka på. För min del blev jag sugen på att fota ännu mera. Jag har under sommaren försökt ta den perfekta myrbilden, men inte riktigt lyckats än. Får ge mig på det igen i helgen.

Annars blir det nog mest svampplockning och kanske en sväng på racern. Hoppas vädret håller i sig. Nästa vecka börjar nästa 4-veckors-träningsperiod som avslutas med Ålands marathon. Skulle behöva en farthållare. Nån som känner sig hågad?

Stockholmsnatten i september















"Gräshoppa viftar med antennerna"

Inga kommentarer: