torsdag 8 september 2011

Trippelträning

Idag blir det träning en masse. Vet att det är bra för formtoppningen att köra riktigt hårt ca 10 dagar innan lopp, så det blir en trippel idag. Vilket innebär cykling, löpning + nåt mer som jag inte riktigt har bestämt mig för än.

Cyklingen till jobbet avverkades utan problem, hem lär också gå fint. Till lunch blir det fartökning på löpbandet på gymmet och så får jag se vad jag tar mig till ikväll. Kanske blir det mitt egna step-up-program som är en bra genomkörare för kroppen, med både styrka och kondition.

Uppdatering följer.

Sådär, nu är jag tillbaka från gymmet. 30 minuters fartökning blev det, fem minuter i respektive hastighet, sen kroknade jag helt. Målet var 50 minuter, så det var ju en bit ifrån. Men, men, inte så mycket att deppa ihop för. Lite träning är i alla fall bättre än ingen.

Och nu är även sista passet genomfört. Det blev ett riktigt feel-goodpass, mitt hemmasnickrade step-up-pass som jag körde mycket när ungarna var små och det var svårt att komma iväg till gymmet. Jag hittade till och med cd:n som jag brände då. Vilken bra träningsmusik! Den får jag försöka göra en Spotifylista av och dela med mig av. Och vilken bra träningsform step-up är! Lågintensiv men hård träning för rumpa och lår. Det gäller att ta ut rörelserna ordentligt och arbeta med armarna, då forsar svetten vill jag lova. Avslutade det hela med benböj, armhävningar och sit-ups. Låg sen bara och slappnade av till Lisa Nilssons vackra låt Säg det igen.

Det är ju så här det ska kännas!! Äntligen kom träningsglädjen tillbaka.

Lisa Nilsson

Inga kommentarer: