fredag 16 september 2011

FAQ Stockholm Halvmara

Hur känns det?
Bra!! Jättebra faktiskt! Känns som att jag har prickat in formen och jag är förväntansfull inför imorgon.

Hur har du laddat i veckan?
De senaste två dagarna har jag vilat helt, men i början av veckan cyklade jag till och från jobbet, körde boxning i måndags och fartökningar på löpbandet i onsdags. Har inte ätit överdrivet mycket, men har försökt äta sunt. Känner mig lätt och stark.

Och hur har du laddat mentalt?
Kanske inte tillräckligt fokuserat. Har haft mycket annat att tänka på i veckan, men det kanske är bra. Är inte så värst nervös, mest tycker jag det ska bli kul. Skönt också att inte springa en hel mara. Jag kanske tar för lätt på distansen, har tappat respekten för 21 km.

En halvmara är en baggis menar du?
Absolut inte! Det är verkligen en prestation och imorgon tänkte jag ju springa fort så det lär inte bli nån baggis inte. Men det är ändå halva sträckan jämfört med maran, så på det viset är det enklare.

Hur ser morgondagen ut?
Jag tar det lugnt hela förmiddagen. Funderar på att ladda med en tunnbrödsrulle med räksallad vid lunchtid. Det gjorde jag när det gick så bra i Ursvik Extremen i våras, så jag testar det igen. Tar mig in till stan vid 2-snåret och låter fjärilarna flyga i magen. Frotterar mig med de andra löparna i Kungsan där bror min möte upp.

Kul att höra att din ständige hejjaklack är med dig. Måste kännas bra.
Självklart. Han är ett stort stöd.

Lycka till!
Tack!!

Inga kommentarer: