onsdag 7 september 2011

Singing in the rain

Bristande bloggrutin och löparrutin till trots, så fortsätter jag i alla fall harva fram och tillbaka till jobbet på min cykel mest varje dag. Snacka om att me like!

Jag hjärtar cykel















Att ta sig kommunalt från Mariehäll, där jag bor, till jobbet vid Norrmalmstorg är numera ett skämt. I den bästa av världar borde det gå på 25 minuter, varav 4 minuter på buss och 14 minuter på tunnelbana, med lite promenerande emellan. Bortsett från att buss 113 i normala fall är helt opålitlig och kommer och går som den vill vilket gör att jag sällan väljer det här färdsättet, så byggs det nu som bekant ungefär överallt i stan.

Det medför att man har flyttat sluthållplatsen i Sundbyberg några hundra meter från tunnelbanestationen. Vilket man kanske kan köpa för att få det bättre sen, men sedan någon månad tillbaka är gångvägen mellan busshållplatsen och stationen avskuren, så nu får man ta en lång omväg för att komma till T-banan.

När man så småningom kliver på tunnelbanan går den bara till Rådhuset och därifrån får man ta en ny buss. Jag skulle gissa på att hela resan tar upp emot en timme. Jämfört med 30 minuter på cykeln.

Och då vore man ju dum i huvet om man inte valde cykeln, tänker jag. Även om det var lite regnigt och blåsigt idag.

Stockholm en regnig dag

Inga kommentarer: