söndag 27 juni 2010

Äntligen sommar

Sommarn kom helt plötsligt. Rätt vad det var gick alla och åt glass och barnen badade glatt i havet. Varmt en midsommarafton, kan det bli bättre?

Idag tog jag mig en löprunda på 8 km runt flygplatsen i värmen och drömde mig bort till semestern i Frankrike. Om två veckor landar vi i Beziers och har två garanterat varma veckor framför oss. Åh, vad jag gillar att springa i värme. Jag riktigt längtar till alla svettiga förmiddagsrundor som väntar.

Jag befinner mig fortfarande i uppstartsskede efter maran, men den här veckan lossnade det ordentligt. Cyklingen gick som en dans och jag har förmått mig att lyfta stockarna vid utomhusträningsstationen utanför Radio Stockholm-huset varje dag. Boxningen i måndags var av den enklare sorten eftersom Richard tyrann hade semester. Bra för mig dock med tanke på var jag befinner mig i formsvackan. Lyxade till det med ett roligt danspass i onsdags. Och så, som pricken över tränings-vecko-i:et sprang jag en kortare runda idag. Jag känner mig nöjd.

Veckans träning v 25
Cykel 4x2 mil = 8 mil
Löpning 8 km= 45 minuter
Box = 1 timme

Träningstid 5,75 timmar

(Dans = 1 timme)

Vågade inte pussa midsommargrodan. Missade jag nåt?

Inga kommentarer: