måndag 12 april 2010

Bingo

Jahapp, vad blev det av den här dagen då? Noll träning i alla fall. Jag hade ett uppdrag ute på stan idag och tog bilen till jobbet istället för cykeln och sen så blev jag försenad från jobbet vilket gjorde att jag inte hann till box-passet.

MEN, det gjorde inte så mycket. Jag har fortfarande känningar i benhinnorna efter lördagens löprunda och dessutom träningsvärk på det udda stället ovansidan av högerfoten, så det passade utmärkt att vila lite.

Istället blev det en cruising i finbilen (alltså inte i Manuel) i Stockholmskvällen. Att cruisa runt är nästan det enda sättet att få lite kvalitetstid med barnen nu för tiden. Vi stoppar in dem i bilen och kör runt i city, åker till Fjällgatan och tittar på utsikten, käkar glass och pratar om ditten och datten. Idag kryddade vi det hela med en sväng genom biltvätten.

På hemvägen blev det lite dramatik för just när vi passerade Shell-macken skrek äldsta sonen till, "STANNA bilen, bensinen kostar 13.37. " Jaha, vadå? tänkte jag, men gjorde en u-sväng för att ta oss tillbaka till macken. När vi kom fram for sonen ut och tog fram mobilen och fotade det digitala priset på pelaren och mumlade nåt om att han skulle ha fotot som skärmsläckare eller nåt. Han verkade glad, nästan lycklig. Som om han hade hittat den heliga gralen eller nåt. Jag och maken fattade fortfarande ingenting. Sen kom förklaringen att 1337 står för nåt alldeles extra bra i datavärlden. Om man gör om de digitala siffrorna till bokstäver så kan man på nåt märkligt sätt få 1337 till ordet elit. Så det förstår ju varenda kotte att bensinpriset gav bingo ikväll.

Ett bilfönster med utsikt (i en biltvätt)

Inga kommentarer: