söndag 18 april 2010

En helg i Mariehäll fast i Alicante

Trots den inställda Alicanteresan har helgen varit riktigt bra. Jag och maken bestämde oss för att göra något annorlunda och har hela tiden tänkt att vi inte varit hemma. Det har varit 5-minutersregeln som gällt vilket betytt att vi försökt var i nuet och bara bestämt fem minuter framåt vad vi ska göra.

Jag som i vanliga fall betraktar mig som mästarinna i planering och logistik, har inte fått planera nåt och det har varit riktigt befriande. Det har blivit en del restaurangbesök, en del shopping och så har vi gjort vårfint i trädgården. Däremot har vi inte gjort något av våra vanliga helgarbeten som att hänga tvätt, handla mat inför den kommande veckan och vi har inte heller åkt till soptippen en enda gång, vilket varit en bedrift utöver det vanliga!

Ur träningssynpunkt blev dock den här veckan den sämsta på väldigt, väldigt länge. Inte ens under de två förkylningsveckorna jag haft sedan i december har jag tränat så här lite. Inte ens under sommarsemestern tränade jag så här lite. Ja alltså, när tränade jag så här lite sist?

Totalt blev det bara två ynka timmars träning. Två cyklingar fram och tillbaka till jobbet var det jag hann/orkade med. Och så ett danspass i onsdags kväll, men det räknas ju liksom inte som riktig träning. Dans är bara välgörande, som en massage ungefär.

Men nu är vecka 15 snart över. Jag och maken leker fortfarande att vi är utomlands, men vi kommer "hem" imorgon och då börjar träningsallvaret igen.

Veckans träning, v 15
Cykel 2x2 mil = 4 mil
Träningstid 2 timmar


Vårfint






Inga kommentarer: