tisdag 20 april 2010

Vårkänslor

Idag blev det vår på riktigt. Sopargubbarna var ute och gjorde fint på cykelvägen och trottoarerna. Vad härligt att äntligen bli av med den där gamla resten av vintern. Nu spritter det alldeles extra i benen att få komma ut och provspringa de fina gångvägarna.

Fast det får vänta någon dag till. Inflammationen har lagt sig och jag hoppas vara i god shape i morgon vid 18-tiden för då tänkte jag ge mig på Ursvik Xtreme vilket verkar vara en mycket sympatisk tävling med lite lagom pretantioner. Man startar när det passar en själv, någon gång mellan 17.00-18.30 och det kostar 50 kr att vara med. Man kommer dit, anmäler sig, ger sig av på en 15 km lång slinga i skogen. Kommer tillbaka och får en ordentlig tidtagning på rundan. Vätska finns på några ställen utmed banan.

För de mer seriösa finns möjligheten att spänna bågen. Det delas ut priser och alla resultat visas också så småningom på hemsidan. Förutom deltävlingen imorgon finns ytterligare sex tillfällen att springa och har man sprungit minst fem gånger är man direktkvalificerad till finalen den 8 sepember. Själv tänker jag inte så mycket på just tävlingsmomentet utan ser det som ett roligare träningspass och så ska väl någon ta med flaggan på slutet...


Love 2010















Äntligen grusfritt

1 kommentar:

Maria sa...

Ska bli kul att höra vad du tyckte om Xtreme. Jag har tänka vara med på en dal av deltävlingarna, men just i morgon krockar det med danskurs... kör hårt!