söndag 5 februari 2012

Träningsveckan

Veckan nådde inga höjder när det gäller träning direkt. Efter måndagens cykel/core/dans-pass blev det inte så mycket mer. Bara en till ToR-cykling till jobbet. Och jag som kände mig så stark där i början av veckan. Men det blev ingen löpning alls. Kylan gjorde sitt till och det var så enkelt att hänga med maken i bilen när han erbjöd skjuts. Och så kände jag mig trött i benen så det var lätt att hoppa över lunchträningen också både på onsdagen och torsdagen.

Det är såna här veckor som gör att det saknas en eller två timmar till de önskade 100/1000/10000/kanske till och med miljoner (?) träningstimmar i slutet av året. Men att det inte blev något tränat i helgen beror mest på att jag haft en lätt förkylningskänsla i kroppen och inte velat riskera något inför den stundande Åre-resan. Istället har jag druckit C-vitamin i parti och minut + ett par baljor Friggs blåbärste varje dag. Får se imorgon om det gett förväntad verkan. Håller tummarna för det. Det vore ju eländigt att bli förkyld just nu helt enkelt.

Tog mig knappt utanför dörren i helgen men funderade på de där två skidåkarna vi såg förra helgen när vi var ute och körde bil. Det såg väldigt kul ut när vi först mötte en man i full skidmundering och sedan en till löpandes utmed Bergslagsvägen, båda med skidorna i händerna. Varför springa med skidorna i händerna liksom? Det måste ha med Vasaloppet att göra.

Dags för en dubbeldos C-vitamin till, sen blir det till att krypa till kojs. Hoppas vakna pigg som en nyponros imorrn. Good night.


Det man inte har i benen får man ha i händerna

Inga kommentarer: