onsdag 1 februari 2012

Ett år till

Jag har varit gymkorts-lös någon vecka och tänkte ett tag att jag skulle prova på nåt nytt.

Varför inte följa efter bästa boxningstränaren Rickard till Stockholms kickboxningsklubb? Eller kanske gå med i Fredrikhofs cykelklubb? Eller signa upp mig för ett år i Stockholms simhallar, mest eftersom sonen och hans kompisar måste ha en vuxen med sig som förkläde när de går och gymmar. Eller kanske gå med i en löparcommunity? Köra Nordic Military Training? Eller bara sticka till det nyöppnade hotellet 400 meter hemifrån och träna i deras källargym?

Men nej, det blev inget nytt. Jag lät mig tjusas av det nya gruppträningsschemat där veckan börjar bra med Core + Dans måndag kväll, Boxning tisdag kväll och Vasa cirkel onsdag lunch om jag så önskar (har fortfarande inte gett upp tanken på att åka Vasaloppet...), dessutom Spinningpass i det oändliga och Yoga om jag skulle våga mig på det nån gång + mycket, mycket annat. Därtill trivsamma lokaler på nära håll. Knölfritt. Gymkort förlängt ett år alltså. Check.

Sonen lämnas inte i sticket utan jag har löst ett 10-ggrkort i simhallen också. Som tur är finns det fler träningsvilliga föräldrar och vi turas om att följa med när det behövs.

Kanske kastar jag loss nästa år istället. Jag får ta det här året på mig och testa runt bland de andra alternativen och se vad som passar bäst.

Katten är sur, han tycker det är för kallt

Inga kommentarer: