söndag 26 februari 2012

Logistik är allt

Vissa veckor är jäktigare än andra. Den här har gått i logistikens tecken, med tre tidiga jobbmorgnar samtidigt som träningslägret och det vanliga livet rullat på. Jag har lyckats rätt bra med att slå knut mig själv, men i torsdags sprack upplägget och jag hann bara inte med att få in de två timmarna träning som jag hoppats. Även igår valde jag bort träningen för att hinna med annat som jag tyckte var viktigare (typ fira sonens 18-årsdag).

Men jag är jättenöjd med den träning jag lyckats skrapa ihop och känner mig stark inför nästa söndag. Som grädde på moset denna logistikvecka bokade jag igår upp mig på allt vad boende och transport inför Vasaloppet heter. Om jag inte vore så taggad att åka skulle jag nog ha ställt in det hela......

Nästa helg ser ut som följer.

Lördag
Förmiddag tåg till Mora. Strosa omkring i Mora under eftermiddagen, fixa med överlåtelsen av startplatsen, få skidorna vallade. Göra mig hemmastadd i sovsalen på St Mikaelskolan. Äta middag. Somna sött vid tio.

Söndag
Buss avgår från Mora ca 4.00(!). Start i Sälen kl 8.00. Skida, skida, skida, skida, skida, skida, skida, skida, skida, skida, skida, i mål ca 18.00 (kan bli 19 eller 20 också). Åter till logementet. Den känslan att lägga sig raklång på madrassen!! Snacka om after ski!!

Måndag
Hemfärd i ottan.

Är man riktigt funtad egentligen? Fast jag ser faktiskt hemskt mycket fram emot nästa helg.

Vän av ordning kanske undrar hur det gick på Löpbandslöpet idag? Den personen måste jag göra besviken för det blev inget lopp sprunget idag. Istället satte jag mig på motionscykeln vid 7-snåret imorse och trampade i två timmar. Löpbandslöpet kommer gå av stapeln på tisdag istället, därefter blir det så gott som helvila fram till Vasaloppet.

Här en bild på mig och min trognaste fan-club, brorsan. Hans spontana kommentar när jag berättade att jag skulle åka Vasan var: "Å fan, det blir jobbigt. Att följa på plats alltså". Vilket det är, så han har fått ledig det här loppet. Vi kör sms-kontakt istället och så får han kolla via nätet vilka kontroller jag passerar.

Me and bro




2 kommentarer:

Elin sa...

Du är så grym så du kommer fixa söndagens lopp utan problem. Lycka till :-)

Pier to pier sa...

Tack Elin!! Det värmde:-)