torsdag 31 maj 2012

2. Nummerlapp - check

9 grader, regn och 7 m nordvästlig vind säger rapporten om lördagen idag.

Hämtade nummerlappen på väg hem från jobbet idag. Känns tryggt att ha den i säkert förvar. Nu får jag vara med på riktigt. Det här med att jag inte anmälde mig till Stockholm marathon innan det var försent, var mitt egna val. Jag surade efter förra årets lopp och ville inte springa Stockholm en gång till. Men sen så blev det ju inget Vällingby marathon och då fanns bara Stockholm kvar på den här sidan sommarsemestern. En mara per halvår är rätt lagom att köra och jag ville inte vänta för länge med att springa nästa. Tur då att Blocket finns. Såg förresten att någon sålde sin startplats på jogg.se för 100 spänn häromdagen. Snacka om REA-pris.

Efter fyra genomförda maror börjar rutinen träda in och nu går jag mest och väntar. Gelen är införskaffad, kläderna utprovade, låtlistan i ordning, hejjaklacken är informerad om slot-tiderna. Vad har jag missat?

Inga kommentarer: