fredag 1 juni 2012

1. Vädret, vädret, vädret

4 grader, spöregn o 10m/sek nordostlig vind. Jag tvivlar starkt. Ska jag verkligen springa imorrn? Det är ingen som tvingar mig direkt och det vore enkelt att bara stanna hemma istället. Baka bröd, klappa katten, fira barnens kusin som fyller 20. Vara lördagsledig.

Men så tänker jag på alla frivilliga funktionärer som kommer ha det etter värre än oss löpare. Och de där sjungande damerna som spontansjöng ett år och sen troget har fortsatt med der år efter år. Och sambatjejerna i sina fina bar-ärmade karnevalklänningar. Och så alla i publiken. De måste alla få några att titta på, dansa och sjunga för. Kan inte svika dem, så jag klär på mig ordentligt istället. Låter loppet komma och tänker positiva tankar istället. Järnspikar vad kul det ska bli:-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Lotta!!!
Jag ska nu ut och måla husväggen, och när starten går så är jag med dig mentalt, och hela banan runt!!!
Kusin Ulrika

Pier to pier sa...

TAAACCKKK! Alla krafter behövs idag.
/Lotta