onsdag 12 september 2012

Hej bästa morgon

Inte för att man ska ropa hej eller ta ut något i förskott, men - efter att ha surfat vidare på den "tillfriskningsvåg" som naprapaten satte igång i fredags och med hjälp av egenvård i form av massage av bröstkorg så kände jag mig faktiskt riktigt bra idag. Knack, knack, ta i trä.

Himlarns vad glad jag var när jag vaknade och det gjorde att jag lyckades ta mig ur den löpar-koma jag befunnit mig i de senaste två veckorna. Ibland får jag ju för mig att jag inte kan springa längre och hur jag än packar ner löparkläder och tar med till jobbet för att springa hem i, så hittar jag på både den ena och andra anledningen för att slippa ifrån. Och så går dagarna och för varje dag blir det svårare och svårare att komma till skott.

Men imorse fanns inget motstånd, bara en längtan efter att få springa. Vad enkelt det blir då. Jag stoppade in hörlurarna i öronen och satte igång George Michaels låt Patience, en riktigt lugn och vemodig låt, skön att komma igång till. Den liksom mal ner allt vad prestationsångest heter, det är bara att ge sig iväg.. Tuffade på ner mot Bällsta bro och kom sen in på min fina parkväg in mot stan. Den följer vattnet hela vägen fram till Stadshuset och är så vacker oavsett årstid.

För några veckor sedan satt en liten orkester och spelade under bron som går mellan Solna och Ulvsunda. Bandet bestod av en på trummor, en på klarinett, en på basfiol och en på fiol (tror jag), och de spelade något alldeles speciellt. Det var mer som ljud, kling och klong, än en låt. Svårt att förklara, men väldigt vackert och det förstärktes av den goda akustiken som betongen under bron framkallade. Idag spelade de igen men satt den här gången vid på brofästet under Kungsbron. Det var lika suggestivt som förra gången. Jag stannade till och tackade dem för den fina musiken och ena killen berättade då att de i förra veckan hade spelat under Västerbron. Så håll utkik, de kanske dyker upp på fler ställen.

För att få ihop exakt en mil sprang jag en liten extra snutt runt Grand hotel och avslutade sedan passet med lite stretching i Berzeeli park. Lyckliga jag! Dagen kunde inte ha startat bättre. Även om jag inte ropar hej.

Patience

Inga kommentarer: