torsdag 29 april 2010

Ett skratt förlänger livet

Tänk att humorn kan vara så olika. Min man t ex har en typisk "Helan- och Halvan"-humor och skrattar hejdlöst åt folk som snubblar eller får saker i huvet (på film alltså, inte i verkligheten).

Själv har jag en typisk "situations-humor" och skrattar gott åt komiska situationer där folk säger saker som man inte förväntat sig. Just nu skrattar jag nästan ihjäl mig åt de knasiga hattar som någon har klistrat in på vår kungs huvud. Kungen får ursäkta men det här är min humor mitt-i-prick.

http://zverige.com/kingkong/

Och skratta det är vad jag behöver göra allra mest just nu, för jag har fortfarande problem med benhinnan och det känns som att det är många dagar kvar innan jag kan springa igen. Istället tränar jag kondisen på cykeln och hoppas kunna bibehålla flåset på det viset.

Inga kommentarer: