tisdag 6 april 2010

Förändrade mönster

Det sägs att kontokortsföretagen är de första att veta när det börjar knaka i ett förhållande. Inköpsmönstren ändras och inslag som restaurangbesök i andra delar av stan, eller små utgifter på Guldfynd kan vara information om att en förändring är på gång.

Om Visa-människorna skulle ha tittat på mina kvitton de senaste dagarna hade de muttrat för sig själva och tänkt att "jaha, nu är det dags för den sunda stilen igen. Mycket grönsaker, ytterst lite kolhydrater - är det GI som gäller nu igen? Först en massa godis för halva priset på påskafton, och sen hela kassen full med broccoli några dagar senare". Och visst skulle de ha rätt. Men sen skulle de nog bli fundersamma igen när en bong från thairestaurangen kom in på tisdagkvällen. "Kan hon inte bestämma sig ordentligt någon gång?" hör jag dem säga.

För de har ju rätt. Imorse var jag fullt inställd på att ställa om kosten mot mer grönsaker och protein, bort från kolhydratsfällan, men jag var för dåligt förberedd på att jag måste äta fler mål för att orka träna och blev så fruktansvärt hungrig framåt 5-snåret att jag genast sa ja när maken undrade om vi inte kunde gå ut och äta thaimat på kvällen, med massor av ris. Så kan det gå och jag tänker inte börja om med GI imorgon. Det får vara tills jag känner mig mer motiverad.

Så blev det kväll igen

Inga kommentarer: