måndag 19 april 2010

Lyckospark

Såååå bra att komma igång med träningen igen. Jag gillar verkligen rutiner, vilket låter hur tråkigt som helst, men för mig betyder rutiner att livet funkar.

Måndagkväll betyder boxning och nu är det andra gången som jag lyckas häva en inflammation med hjälp av den här typen av träning. Första gången var förra vintern då jag hade sprungit för mycket i för dåliga löparskor och fått en inflammation i hälsenan. Jag haltade omkring i en sådär 7-8 veckor, med värre smärta vissa dagar och lite mindre smärta andra dagar. Det gjorde mindre ont under löpturerna när jag blivit varm, men så snart jag stannade kom smärtan tillbaka.

Av en slump hittade jag Box-passet på gymmet och testade på det. Blev biten direkt och kände att träningen även gjorde hälsenan gott. Just vristerna och vaderna fick sig en riktig genomkörare genom olika balansövningar, upphopp och att smyga framåt på huk som tänjde ut lederna ordentligt. Att få sparka var det bästa av allt. Det kändes som alla slaggprodukter omkring hälsenan for all världens väg.

Under löppasset förra lördagen fick jag igen en lindrigare inflammation, fast nu i ena benhinnan. Den har suttit i hela veckan och varit till besvär. Har försökt lindra den med hjälp av massage, varma bad, Ormsalva och vila, men det onda har inte givit med sig. Så jag var nyfiken på vad som kunde hända under boxningen idag. Och se - det gick riktigt bra, jag känner mig nästan återställd nu. Hoppas det känns lika bra imorgon då endorfinerna lugnat ner sig.

Inga kommentarer: