tisdag 26 juni 2012

Tvärnit

Det är bråda dagar. På söndag startar Almedalsveckan och på mitt jobb ansvarar jag för att få seminarier, mingel och all möjlig logistik att fungera. Känner mig lite som jultomten måste göra dagarna före julafton, "Säg mamma" "Mamma" "Moahaha".

Det här får direkt påverkan på: 1.Antal blogginlägg, 2.Träningen. När det gäller träningen så har det tagit tvärnit, vilket jag faktiskt inte ska skylla på arbetsbelastningen utan det beror helt och hållet på Stockholmsmaran. Det där vädret tog knäcken på mig. Kroppen har uppvisat tydliga tecken på överansträngning vilket gjort att jag inte har löpt ett steg sedan dess. Redan under loppet fick jag problem med luftrören och besvären sitter fortfarande i, om än mycket svagare nu än förut. Det har varit en omtumlande upplevelse att på så kort tid gå från att vara i marathonform till att inte ens orka promenera längre sträckor. Vad har jag gjort med mig? Kommer jag bli återställd?

 Jag förlitar mig till kroppens egen läkekraft men har också varit i kontakt med läkare och inväntar provsvar från henne. Till dess håller jag mig i någorlunda stillhet. Tur i oturen känner jag ingen stress kring den uteblivna träningen. Det passar till och med rätt bra att ta en längre viloperiod nu. Jag har inga lopp inplanerade på länge och som sagt en hel del att stå i på jobbet. Alltid något att glädja sig över. Jag är nästan lika lättroad som tomten. "Säg mamma":-)

Inga kommentarer: