söndag 7 oktober 2012

Vila=träning

Veckan bjöd mest på cykling. Jag blev allt lite trött i löparmusklerna efter den där 2-milaren förra lördagen så tisdagslöpet blev mest ett stappel. Men jag tror på vila (?), att det kan göra lika gott som att träna mer, så jag tar nya tag inför veckan.

Igår hjälpte vi makens chef att flytta. Chefen kommer från Barcelona och damp ner på fabriken i Katrineholm i december förra året. Omplacerad inom koncernen. Föreställ dig skillnaden, Barcelona i december jämfört med Katrineholm i december.

Han provade på att veckopendla några veckor, men det var faktiskt dödsdömt från början, så efter jul flyttade hela familjen till Stockholm. Barnen blev glada för de skulle få bo närmare jultomten. Mmmm, right. Men det har gått bra för dem, ungarna har fått kompisar och verkar trivas bra. Chefen förvånas över att bussar och tåg går i tid. Han är dessutom en långlöpare och har kommit till jobbet många morgnar, lyrisk över hur vackert det varit på morgonens löprunda utmed Djurgårdskanalen.

Eftersom de inte känner så många än och vi har två starka söner hjälpte vi dem att flytta nu när de hittat en lite bättre lägenhet. Idag är jag den enda i familjen som har träningsvärk i armarna. Jag som är den enda som tränar.... Det säger väl allt. Vila=träning.

Inga kommentarer: