måndag 26 november 2012

Träningsstatus

November artar sig till att bli en riktigt bra träningsmånad. Jag loggade nyss den 29e träningstimmen för månaden på jogg.se, vilket är all time high sedan jag började föra bok över tränade pass. Och än är inte månaden slut, inte krutet i gumman heller så det hinner nog trilla in några timmar till innan vi skriver december i kalendern. Det känns himla bra att vara på gång igen.

Egentligen hade jag inte planerat att träna så här mycket, det liksom bara blev så. I och för sig gick jag ut starkt i början av månaden och cyklade de 8 milen till landet. Följde sedan upp med dubbla löppass, till och från jobbet samma dag flera dagar under månaden, liksom promenad till och från jobbet samma dag, åtminstone en gång. 3,5 timmes promenerande samma dag räknar jag faktiskt som träning, det bygger psyke och uthållighet.

Och så har det blivit en hel del cyklande fram och tillbaka till jobbet. Imorse kände jag för att cykla lite extra så jag plussade på rundan runt Riddarfjärden på väg till jobbet. På vägen hem stannade jag till på gymmet och körde ett danspass, vilket gjorde dagen till en riktig Happy måndag.

Löpningen löper på om man får vara lite ordvitsig. Det går bättre och bättre men jag är inte riktigt ikapp vårens form än när det gäller långpassen. Sprang 18 km förra söndagen vilket gick rätt ok, men det känns fortfarande långt till 27-30 km. Det får bli vinterns uppdrag.

Vintern ja, den verkar vara på väg nu. Dags att byta till vinterdäck på cykeln. Och kanske få plocka fram skidorna igen. Det ska blir jättekul att få ställa sig på dem igen. Vad mycket roligt det finns att träna! Och vad bra att december har en dag till jämfört med november, då kanske jag får till ytterligare ett all time high innan året är slut.

Inga kommentarer: