måndag 23 april 2012

Lucköppning, lucka 3

Gluttar man bakom träningsluckan v 3 så hittar vi följande pass:
Månd 8 km distans, behaglig fart
Onsd 9 km, intervall, 4x100 m därefter 5x5 min i 5:10-fart (rätt svettigt alltså)
Fred 8 km distans, behaglig fart
Lörd 14 km tröskel, 1-3 km lugn jogg – 4-6km i tröskelfart (5:30 - 5:50 min/km) – 7-9 km lugn distansfart - 10-12 km snabbdistans (5:10 - 5:30 min/km) 13-14 km riktigt långsam löpning (det där upplägget är ju omöjligt att komma ihåg, får skriva ner det på en lapp och kolla medan jag springer)

Verkar bli en lätt vecka det här och det passar perfekt. Långpasslöpningen funkar bra upp till 20 km, men sen börjar det knorras både här och där. Så idag är jag lite mör, inte mör som i träningsvärk utan som i trött i kroppen/sömnig. Därför stuvar jag om lite i programmet och vilar idag. De där 8 km i behagligt tempo kör jag imorgon istället.




Inga kommentarer: