onsdag 25 april 2012

Har jag sagt det?

När du bestämt dig!
Lättas reklam-pay-off är klockren.

När jag har bestämt mig då borde saken vara biff! Enklare blir det inte. Färdigsnackat. Jag har bestämt mig och då blir det så.

Men det där med att bestämma sig är ack så bedrägligt. Vem har inte bestämt sig för att, låt oss säga, sluta äta kakor? Särskilt med det lilla tillägget, jag börjar på måndag. Och så tar man en kaka till under lördagsfikat, för man ska ju ändå sluta på måndag. Kanske gör man som man sagt och avstår kakor under en tid, men rätt vad det är, någon vecka senare, så sitter man där likt förbaskat med en kaka i handen. Just då är man väldigt långt från sin egen övertygelse om att man har bestämt sig.

Självfallet finns det många både stora och små saker som blir gjorda eftersom man bestämt sig (tack och lov), man kommer in på utbildningar, man flyttar hemifrån, en del lyckas sluta röka, andra börjar motionera. Men jag vill ändå påstå att det där med att bestämma sig och sen genomföra det man bestämt sig för inte är en enkel match.

Den mentala uppladdningen inför maran har startat. Jag märker att jag gärna tänker på loppet. I mitt huvud går jag igenom bansträckningen, funderar över om jag ska följa en startgrupp den här gången eller ej. Jag har tittat igenom mina egna filmer från alla fyra tidigare maror och tänker att det verkligen vände på Åland. Hur kommer det gå den här gången?

Filmerna hittar du här (och de är väldigt pinsamma, särskilt vid målgångarna):
Stockholm 2010
Åland 2010
Stockholm 2011
Åland 2011

Det är väldigt lätt hänt i det här stadiet att börja bestämma en massa saker t ex hur jag ska äta, dricka, träna, sova etc, etc. Men det tänker jag strunta i. Det enda jag bestämt mig för är att genomföra träningspassen, ett efter ett. Sen får resten ge sig.

Inga kommentarer: